Menu

Cum sa combati starea rea, de la vremea mohorata!

Cum să combaţi starea rea, de la vremea mohorâtă!

Plouă de cateva zile bune, abia dacă iti mai vine să scoţi capul pe geam dimineaţa să priveşti cerul de teama dezamăgirii. Simţi că vremea mohorâtă îţi influenţează şi starea de spirit!

Esti fără chef de viaţă, obosită, morocănoasă - aşa te simţi in ultima vreme? Este efectul zilelor de toamnă / iarnă cu ceaţă, Ploile interminabile, vantul racoros, cerul mai mereu intunecat, pe scurt vremea apasatoare. Starea asta depresivă are leac?!

Aceasta stare poate conduce către diverse boli cum ar fi, depresia, stari de nervozitate, reumatism etc, iar noi nu trebuie sa ne lăsăm influenţaţi de ea.
Pentru o astfel de vreme trebuie să încercăm să trecem prin ea, nu să o ignorăm, încercând sa facem cât mai multe lucruri care ne sunt dragi şi care să ne faca placere. Cea mai mare greseală pe care o putem face ântr-o astfel de vreme este să ne izolăm. Din contră, trebuie să ieşim cât mai mult, să petrecem cât mai mult timp alături de persoanele dragi şi să avem parte de cât mai multe activităţi plăcute nouă.

Exemple şi sfaturi de lucruri folositoare in aceasta perioada:

• În această perioadă trebuie sa ne schimbam şi stilul alimentar. Trebuie să consumăm cât mai multe legume şi fructe, astfel să ne încărcăm cu aportul de vitamine şi minerale de care avem nevoie. Datorită acestor vitamine, sistemul imunitar se întăreşte, ferindu-ne în iarna de răceli, viroze si gripe.
• Hidrataţi-vă. Chiar dacă este rece şi nu prea vă este sete, impuneţi-vă să beţi macar doi litri si jumatate de apa pe zi. Sau alegeţi ceaiurile fierbinţi obţinute din vegetale aromatice. Reprezintă o modalitate pe cât de simpla, pe atât de eficientă!
• Plimbări lungi şi dese. Încercaţi să vă obişnuiţi cu situaţia şi să vă expuneţi treptat la umezeală, la frig şi la un nivel mai scăzut al presiunii atmosferice. În felul acesta, vă veţi acomoda încet-încet organismul cu varietăţiile climatice.
• Cât mai multe activităţi plăcute. Petreceţi mai mult timp cu prietenii, ascultaţi muzica care vouă vă face plăcere, etc.
• Nu fiţi sedentari! Miscaţi-vă! Pentru a evita starea de depresie, alege sa faci sport. Deoarece sportul determină eliminarea de endorfine = moleculele fericirii, de către glanda pituitară. Dacă nu aveţi timp sa mergeţi la sală, faceti plimbari in aer liber, sau câteva exerciţii acasă de câte 30 de minute minimum pe zi.

Adaptaţi-vă psihic şi fizic la vremea mohorâta!

Login or Sign Up

Processing: 0.302985906601