Menu

Ce ar trebui sa mananc inainte si dupa de antrenament?

 

Unul dintre aspectele care creeaza cea mai mare confuzie in randul celor care fac miscare este:  “Ce ar trebui sa mananc inainte si dupa de antrenament?”

Multe persoane sunt de parere ca mancatul imediat inainte si dupa sala este contraindicat. Specialistii in domeniu distrug acest mit si spun ca este bine sa mancam cu o ora-doua inainte de efortul fizic propriu-zis pentru a avea energie, avand si rolul de a sustine un antrenament intens. Dupa antrenament, trebuie sa asiguri nutrientii necesari pentru refacerea tesuturile deteriorate ale muschilor si ajuta la refacerea depozitelor de glicogen.

Mesele dinainte si dupa sala trebuie sa fie cat mai echilibrate, cu multe lichide, alimente care pot fi digerate usor, fructe, legume in stare proaspata, peste si carne usoara.

Nu uita de apa pentru hidratare, ai mare nevoie,  pentru ca in timpul exercitiilor de gimnastica elimini multe lichide prin transpiratie.

Perioada din jurul antrenamentului (+/- 2 ore) este cea mai importanta pentru progresul tau.

Specialistii recomanda sa ai parte de gustari la fiecare 2-3 ore. Iti poate parea cam mult, insa cand corpul tau este hranit adecvat, devine mai puternic si va putea arde grasimile mult mai repede si mai usor. Dar atentie la ce macam si cat mancam, la fel de importanta ca si calitatea mancarii este si cantitatea!

Ce sa mananci inainte de antrenament:

Iti recomand sa mananci o masa mica, cam cu o ora inainte de antrenament. Masa ar trebui sa fie compusa din proteine si carbohidrati (cam 20-25g de proteina si 30-50g de carbohidrati). In felul asta, iti asiguri energia necesara (carbohidratii), si te asiguri ca nu folosesti tesut muscular ca sursa de energie (proteina).

Foloseste surse slabe de proteina (vita, pui, oua), si carbohidrati cu indice glicemic scazut (paine integrala, cartofi, orez, cereale).

Tine minte! Sa incerci sa te antrenezi din greu pe stomacul gol este ca si cum ai concura la curse cu rezervorul masinii aproape gol: ridicol, ineficient, contraproductiv si chiar daunator.

Ce sa mananci dupa antrenament

Dupa antrenament, este ESENTIAL sa iti refaci rezervele de glicogen (forma sub care sunt stocati carbohidratii) din muschi, pentru ca muschii tai sa se poata reface dupa antrenamentul intens.

Dupa antrenament, muschii tai sunt “storsi ca un burete” de nutrienti. De asta e critic sa le asiguri nutrienti care se absorb rapid, pentru a putea incepe procesul de refacere. Tine minte, in timpul antrenamentului, fibrele musculare se micro-fisureaza, urmand sa se refaca, mai puternice, in timpul de odihna dintre antrenamente. Bineinteles, cu conditia sa aiba “caramizile” necesare refacerii, nutrientii de calitate.

Daca ai o alimentetia adecvata  inaintea si de dupa antrenament, iti poti creste eficienta antrenamentelor. Asta nu inseamna ca in restul zilei poti manca orice si oricat. Concentreaza-te pe mancaruri bogate in nutrienti, naturale, si nu pe mancaruri procesate si fast-food.

O minte sanatoasa intr-un corp sanatos!

Login or Sign Up

Processing: 0.313341856003