Menu

Relaxare dupa antrenament!

 

…si din nou revin cu un scurt articol “educativ” . Observand ca tot mai multe persoane “chiulesc” de la relaxare, fie pentru a evita aglomeratia din vestiar, fie pentru a nu pierde autobuzul, etc, motivele pot fi multiple si in acest caz. Dar oare stim cat de importanta este relaxarea dupa antrenament ?!

Dupa cum stim fiecare antrenament incepe cu cateva minute de incalzire si se termina cu cateva minute de stretching sau relaxare. Relaxarea de la sfarsitul antrenamentului ajuta sistemul circulator si muscular sa revina gradat la starea de odihna. Daca te opresti brusc dintr-un antrenament de intensitate, e ca si cum inima ta care bate activ se loveste de un perete.

De ce e important stretching-ul si relaxarea de la final? Iata cateva idei:

Acidul lactic. Exercitiile de intensitate medie ajuta la disparitia acidului lactic din sange si muschi, ceee ce ajuta la recuperarea de dupa antrenament si evitarea inflamatiilor musculare.

Fluxul sangvin. In timpul antrenamentului, vasele de sange care oxigeneaza si energizeaza muschii sunt foarte dilatate. Stretching-ul ajuta sangele sa se intoarca la inima alternand contractia – relaxarea muschilor.

“Comasarea” sangelui. Daca te opresti brusc dintr-un antrenament, sangele se concentreaza in vasele de sange dilatate in special in zona picioarelor. Inima nu primeste destul sange, astfel incat incepe sa bata mai repede pentru a creste fluxul sangvin si pot aparea stari de ameteala sau dezechilibru caci creierul nu este destul oxigenat.

Nivelul de adrenalina. Adrenalina si noradrenalina sunt hormoni eliberati in corp pentru a creste rata si intensitatea cu care bate inima, pentru a mari presiunea arteriala, intensitatea respiratiei, rata la care muschii descompun glicogenul, etc.. Nivelul de adrenalina si noradrenalina creste repede in timpul unui antrenament de intensitate ridicata. Nivelul de adrenalina scade la normal in mai putin de o ora dupa antrenament, insa cel de noradrenalina poate dura si cateva ore pana ajunge la limite normale. O relaxare activa ajuta la eliberarea acestor hormoni din organism, ceea ce te ajuta la o recuperare mai rapida.

Stretching. Stretchingul e o alta parte importanta a relaxarii. Dupa un antrenament cardio, muschii sunt incalziti si bine irigati, ceea ce mareste capacitatea lor de a se intinde fara sa se inflameze. Fara o intindere constanta, muschii tind sa se “stranga” treptat, iar asta creste riscul accidentarilor.

 

Sursa: http://dietica.ro/relaxarea-de-dupa-antrenament/

Login or Sign Up

Processing: 0.268042087555