Menu

Cum sa ne interim sistemul imunitar toamna?

 

Dupa cum bine stim toamna si primavara sunt perioadele in care sistemul nostru imunitar are nevoie de ajutor pentru ca organismul incearca sa se adapteze la schimbarile de lumina si fluctuatiile de temperatura. Efortul corpului nostru de a-si regla temperatura se face cu un consum mai mare de energie decat de obicei.

Organismul nostru simte de obicei astenia de toamna si se manifesta printr-o usoara senzatie de slabiciune a organismului si mai putina energie.

 

Dar ce putem face pentru a ne ajuta organismul in aceasta perioada ?

  1. Printre cele mai importante este o alimentatie echilibrata si diversificata, bogata in fructe, legume de sezon si nuci de tot felul. Printre care varza, sfecla, merele, rodia, anghinare sau dovleci. Ciupercile sunt bogate in seleniu si antioxidanti, cel dintai protejand organismul de gripa. Usturoiul, cu antioxidantii continuti, protejeaza de bacterii si chiar stomacul de ulcer. Spanacul, bogat in fibre, Vitamina C si folati, ajuta la dezvoltarea celulelor si la regenerarea acestora. Cartofii dulci contin Vitamina A si antioxidantul beta caroten, ce lupta cu radicalii liberi. Grepfrutul/portocala, extrem de bogat in vitamine si minerale, intareste sistemul imunitar si ajuta persoanele care sufera de afectiuni ale ficatului si splinei. Deosebit de bogat in vitamina C, fosfor si potasiu, grepfrutul trateaza racelile si ajuta la scaderea febrei. Poate fi consumat ca atare, sub forma de suc, simplu ori in combinatie cu zeama de portocale si lamai, sau preparat cu miere de albine. Cand pielea nu mai este stimulata de soare ca sa produca vitamina D, morcovul este de un real folos deoarece contine betacaroten, vitaminele A, B1, C, saruri minerale, dar si calciu, magneziu, fier, potasiu, sodiu, fosfor. Nutritionistii recomanda consumul de morcovi, mai ales in stare cruda, in salate. Salata de varza cruda, de exemplu, este excelenta cu niste morcov ras prin razatoarea mica si pus pe deasupra. Nucile brazilienebogate in seleniu, un puternic antioxidant, poate sa previna bolile cronice, precum cancerul sau bolile de inima, dar protejeaza si sistemul imunitar. Un studiu arata ca anumiti compusi din nuci ajuta la reglarea florei intestinale. Migdalele, nu mai mult de o mana, au capacitatea de a-ti revitaliza sistemul imunitar si a oferi organismului o doza sanatoasa de Vitamina E, riboflavina si niacina, Vitamina B. Germenii de grau contin zinc, antioxidanti, Vitamina B si minerale ce intaresc organismul. Ei ofera si combinatia perfecta de fibre, proteine si grasimi bune.
  2. Hidratarea corespunzatoare, 35 -40 ml/kg/corp. Hidratarea este foarte importantă pentru organism. Beneficiile consumului de apă sunt numeroase și este de preferat să o consumi în detrimentul altor lichide dacă ții la sănătatea ta. Sănătatea ta și aspectul pielii tale depind de consumul de apă.
  3. Odihna. Pentru o refacere completă a celulelor este nevoie de un somn de 7 – 8 ore pe noapte. În urma eforturilor corpului de a se adapta la noile condiții, o odihnă corespunzătoare asigură recăpătarea energiei și un tonus de invidiat.
  4. Exercițiile fizice periodice. În urma practicării diferitelor sporturi, se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) și endorfină, două substanțe care generează o stare de bine în tot organismul.

 

Acum, pregateste-ti un suc vitaminizant, pregateste-ti echipamentul de sala si ne vedem la miscare J

Login or Sign Up

Processing: 0.264636993408