Menu

Cum combini “ inteligent “ alimentatia si sportul!

Deseori intalnim persoane care se intreaba: De ce nu slabesc daca fac sport? De ce am “castigat” cateva kilograme in plus de cand fac sport? Sunt intrebari frecvente pe care le intalnim in randul persoanelor care au ales sa inceapa un alt stil de viata, unul activ. Poate sunt intrebari pe care ti le pui chiar si tu?!

Haideti impreuna sa aflam mici secrete, de baza as spune, in ceea ce priveste sportul si alimentatia sanatoasa. Pe care multi poate le stim, dar le si punem in practica ?

Sa incepem cu sportul, este o activitate care poate influenta stilul de viata, sanatatea sau chiar si personalitatea unui om, de ce? Pentru ca mișcarea este bună nu doar pentru sănătatea fizică, ci și pentru cea mintală. Mai stim de-asemenea ca mişcarea fizică este cea care ne ajută să ne tonifiem corpul, sa scapam de kg in plus, să fim mai energici si plini de viata. Stim însă, ca unele obiceiuri nesănătoase sabotează antrenamentele epuizante, iar rezultatele sunt departe de cele aşteptate?

Putem ieşi învingătoare din sala de sport, dar care sunt principalii vinovaţi de look-ul aproape neschimbat din oglindă?

Aici intervine alimentatia sanatoasa si echilibrata! Este foarte important de ştiut care sunt paşii care trebuie urmaţi, atat inainte de antrenament cat si dupa. Sunt greşeli simple pe care majoritatea le facem, despre care putem crede că sunt inofensive, insa ele probabil sunt cele mai nocive în lupta cu kilogramele sau cu centimetrii în plus.

Mit: “Dacă fac sport, pot mânca orice îmi doresc” FALS!

„Realitatea este că nu poţi să eviţi, prin sport, efectele nedorite ale unei diete nesănătoase”, spune Dalton Wong. Sportul reprezinta o ora din ziua ta. Celelalte ore din zi sunt cele în care trebuie să înveţi să fi disciplinat si sa ai grija de corpul tau.
Sportul este cel care te ajută să ajungi mai repede la rezultatele dorite şi îţi garantează că vei reuşi să te menţii la o anumită greutate, însă trebuie sa ai grija la alimentatie.

Sunt sigura ca si tu ai auzit destul de des clasica fraza: „Nu este recomandat sa mananci inainte si dupa sala!". Este total gresit! Exercitiile pe stomacul gol nu doar ca nu intensifica arderea caloriilor, dar diminueaza performanta, marind si riscul de scadere a masei musculare.
Trebuie sa iei o gustare inainte de antrenament. Important este ca aceasta gustare sa fie usor digerabila. Specialistii ne recomanda sa manancam cu aproximativ 2 ore inainte de antrenament. Acest interval este unul potrivit care permite digerarea alimentelor.

Ce trebuie sa consumam inainte de antrenament

Combinatia de proteine si carbohidrati este recomandata inaintea orei de miscare. Proteinele ajuta muschii in timpul antrenamentului, iar carbohidratii sunt usor de eliminat si iti ofera energia de care ai nevoie. O alimentatie completa poate fi formata din cereale integrale, paste, orez, legume verzi, ton, carne de curcan, pui sau carne slaba de vita si fructe.

Evita alimentele bogate in grasimi si mesele grele. Corpul tau are nevoie de mult timp pentru a lupta cu astfel de alimente si te va lasa fara energie.

Nu uita! Consumul de apa este foarte benefic pentru organism. Hidrateaza-te inainte de antrenament, in timpul antrenamentului, cat si dupa! Cu cat bem mai multa apa, cu atat vom elimina mai mult!

Ce consumam dupa antrenament

Dupa finalizarea antrenamentului poti manca abia dupa o ora, doua. In acest timp continua sa te hidratezi pentru ca trebuie sa inlocuiesti lichidele pierdute in timpul antrenamentului.
Gustarea de la finalul exercitiilor fizice trebuie sa aduca aportul de nutrienti necesari recuperarii si dezvoltarii masei musculare. Pentru ca organismul sa se recupereze dupa efortul depus, fara a recastiga caloriile pierdute, este indicat ca alimentatia sa fie una usoara.

Pentru necesarul de carbohidrati este de preferat sa consumi legume verzi: varza, broccoli, spanac, fasole verde, care contin carbohidrati cu eliberare lenta. Bineinteles, poti consuma si putina carne de pui la gratar sau peste. Consumul de proteine este un lucru necesar. Ele ofera organismului aminoacizii necesari pentru a reface musculatura si favorizeaza absorbtia apei in organism, imbunatatind astfel procesul de hidratare musculara.

Multe persoane aleg sa consume fructe dupa antrenament. Aceste lucru este bun, dar asigura-te ca acele fructe au mai multa glucoza decat fructoza. Fructoza creste nivelurile de zahar din sange foarte incet si nu inlocuieste cantitatile de glicogen din corp.

Sfat! I-ati agenda zilnica si noteaza tot ceea ce mananci, care este rezultatul ? Ai avut parte de o alimentatie corespunzatoare? Fa asta in fiecare zi, dar trage linie peste mesele “nocive” 

Ne vedem la miscare!

Login or Sign Up

Processing: 0.269572019577