Menu

Cum sa imbinam sportul cu caldura ?!

 

E vara, e foarte cald si vrem mai mult ca oricand sa aratam bine si sa fim activi. Pana acum am reusit sa ne facem un program de sport si chiar ne-am tinut de el cu constiinciozitate. Dar de cand au venit caldurile insuportabile ne-a pierit orice chef de a face miscare!

Afla cateva trucuri care te pot ajuta sa te tii in continuare de programul tau de sport?

1.Antreneaza-ti creierul sa reziste la caldura!
Corpul are nevoie de timp sa se acomodeze cu temperaturile mari sau cu orice schimbare de mediu. De aceea este indicat sa lasi corpul sa se acomodeze incetul cu incetul. Nu te ferii sa faci miscare atunci cand este cald, ci acomodeaza-ti corpul la noile temperature. Incepe cu antrenamente mai usoare, care au o intensitate mai redusa, precum: pilates, yoga, stretch, etc. Apoi creste treptat intensitatea si vei vedea schimbarile. De asemenea si instructorii Lady’s Gym adapteaza exercitiile unui antrenament in functie de temperaturiile de afara.

2. Bea multa apa
Ai tot auzit sfatul asta, stim. Trebuie sa bei multa apa vara pentru ca transpiri, cand faci sport, din acelasi motiv, dar cand faci sport vara e cu atat mai necesar sa bei apa. Deshidratarea medie produce oboseala, dureri de cap si anxietate. Puteti folosi si suplimente cu minerale sau chiar bauturi isotonice in timpul antrenamentelor, insa senzatia de sete poate sa apara prea tarziu, cand sunteti deja deshidratati. Apa e bine sa fie la temperatura mediului si sa fie bauta cu inghitituri mici, dar dese.

3. Poarta haine potrivite

Daca vrei sa te tii de sport chiar si vara, merita sa investesti in echipament de calitate. Cumpara haine din materiale usoare, care ii permite transpiratiei sa se evapore, dar si te vor ajuta sa eviti posibilele iritatii ale pielii provocare de transpiratie, sau caldura.

4. Folositi pentru hidratare si legumele bogate in apa sau sucurile de legume/fructe, care aduc si un aport de minerale. Evitati alimentele grase, prajelile, dulciurile si carnea in cantitati mari.

5. Evitati alcoolul. Acesta poate mari pierderile de apa si stressul asupra aparatului cardiovascular. E important sa mentineti o perceptie clara asupra gradului de oboseala si a intensitatii efortului depus.

6. Evitati bauturile energizante si care contin cofeina. Evitati si suplimentele diuretice sau termogenice pentru slabit. Acestea pot cauza aritmii cardiace si crampe musculare.

7. Tine gustarile sarate la indemana.
Te gandesti ca sarea iti face sete, iar acest sfat nu are sens pentru tine, nu? Prin transpiratie eliminam si saruri cum ar fi sodiu si magneziu. Apa eliminata o inlocuiesti pentru ca ai grija sa te hidratezi, dar cu sarurile cum ramane? Ia o gustare dintr-un iaurt fara grasimi, in care adauga o mana de seminte de dovleac sau o banana si o mana de seminte sarate.

8. Dusul trebuie facut cu apa calduta sau chiar calda, tocmai pentru a tine termogeneza la minim. Termogeneza este producerea de caldura de catre corpul nostru.

Sunt chiar si cateva beneficii care ne-ar surade atunci cand vine vorba despre a face miscare la temperature mai ridicate: Caldura te ajuta sa practici orice sport mult mai bine, intrucat muschii si incheieturile se relaxeaza odata cu cresterea temperaturii. Dar ce este mai interesant, este ca: aerul cald si transpiratia survenita in urma efortului ne taie pofta de mancare imediat dupa antrenamet. Aspect deosebit de important, daca luam in considerare ca una dintre marile probleme ale celor care incearca sa slabeasca la sala de sport este pofta de mancare survenita imediat dupa terminarea antrenamentului. Oamenii de stiinta au venit si cu o explicatie a faptului ca efortul sustinut efectuat la temperaturi ridicate taie pofta de mancare. In astfel de conditii creste nivelul din sange al peptidelor YY, un hormon produs in tractul digestiv, ce da semnalul cand se instaleaza satietatea.
Prin urmare, ne vedem la sala!

Lady’s Gym te tine in forma!

Sursa: http://www.dietetik.ro/6-trucuri-sa-faci-sport-pe-caldura/12098.html

Login or Sign Up